ДОСВІД - РЕЗУЛЬТАТ БІЛЬШОСТІ ПОЧИНАНЬ
(Громадська та Історична галузь)

    Історія – це велика пригода людства, яка вже відбулася. Вона щоразу переказується по-новому і кожен раз цікаво. Той педагог, хто сам захоплюється історією, виховує любов до історії у своїх учнів та вміє їх зацікавити вивченням далеких подій, оцінювати історичні події та вчинки історичних постатей.

    Найбільший талант педагога проявляється під час підготовки своїх учнів до складання незалежного тестування. Готувати потрібно заздалегідь, використовуючи різноманітні засоби і прийоми для якісного запам’ятовування, розвивати навички самонавчання та самоконтролю. Велика кількість обов’язкових до запам’ятовування понять і термінів, дат та подій, історичних постатей та діячів культури, архітектурних споруд та пам’яток мистецтва потребує креативного підходу до їх вивчення. Тому не варто вчити сухі відомості у відриві від інформації іншого роду.

    Легше за все вивчати те, що викликає захват і те, що цікаво. Якщо під час уроків учитель послуговується різними способами ефективного навчання, цікавими методами успішного запам’ятовування матеріалу, залучає фантазію та креатив самих учнів, то і результат буде високим.

    Педагоги міста Києва Ірина РИДЗЕЛЬ, Євгенія НЕБРАТ, Ірина ДОВГАНЕНКО та Марина СЕРГІЄНКО презентували дієву підготовку до тестового випробування, прийоми якісного засвоєння інформації та відпрацювання навичок, цікаві методи роботи з візуальними джерелами, датами, поняттями та лайфхаки від учнів для запам’ятовування політичних та культурних діячів, об’єктів та творів мистецтва.

      Учителі 5-х класів в цьому навчальному році приймають естафету впровадження реформи НУШ. Ініціативні педагоги ще за рік-два до початку дії реформи у середній освіті впроваджували експериментальну роботу з учнями 5-6 класів. Обмін досвідом забезпечує ефективне впровадження НУШ.                Учителька Технічного ліцею Шевченківського району  м. Києва Ірина Ридзель  поділилася власними напрацюваннями для оцінювання учнів через дослідження — моніторинг наскрізних умінь та характеристики результатів  навчальної діяльності учнів. Ці практичні рекомендації доводять, що формувальне оцінювання за допомогою карток, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів мають очікувано гарний результат.

    ЗНО є ефективною системою оцінювання навчальних досягнень учнів.  Незалежне тестування зазнає змін і коригується відповідно до ситуацій, що складаються, але фундаментальними залишаються засади якісної підготовки. Питання системної та якісної підготовки до складання НМТ-2023 для педагогів стає наразі дуже актуальним.                            Учителька історії ЗЗСО І-ІІІ ступенів №147 Деснянського району м. Києва Євгенія Небрат поділилася власним досвідом підготовки одинадцятикласників  до ЗНО/НМТ. Методика підготовки учнів до ЗНО/НМТ, яка базується на системності та послідовності роботи педагога над завданнями з класу в клас, відпрацюванні навичок роботи за різними видами запитань дають очікувано високі бали. Родзинкою роботи педагога стали запропоновані лайфхаки для запам’ятовування історичних фактів від учнів та сформовані 7 принципів підготовки до ЗНО, вироблені досвідом і практикою.